اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق و کُردهای سوریه برای مقابله با اشغالگری آمریکا و ترکیه گفت‌وگو می‌کنند

عضو پارلمان سوریه از احتمال آغاز مجدد گفت‌وگوی میان دولت سوریه و احزاب کُرد به منظور اتحاد هر چه بیشتر همه طیف‌های ملت سوریه در برابر اشغالگری آمریکا و ترکیه خبر داد.

دمشق و کُردهای سوریه برای مقابله با اشغالگری آمریکا  و ترکیه گفت‌وگو می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عمر اوسی» عضو پارلمان سوریه و رئیس «طرح ملی برای کُردهای سوریه» فضای رابطه میان دمشق و کُردها را مثبت و امیدوار کننده خواند و از گفت‌وگوی احتمالی میان احزاب کُرد با دولت سوریه ظرف روزهای آتی خبر داد.

اوسی در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه درباره پاکسازی نژادی نظامیان ترکیه علیه کُردها و دیگر اقوام سوری ساکن شمال  سوریه هشدار داد و گفت: «ترکیه می‌خواهد عده‌ای غریبه را به عنوان پناهجویان سوری در ترکیه جا زده و جایگزین ساکنان اصلی مناطق شمالی سوریه کند و این طرح بسیار خطرناک است».

عضو پارلمان سوریه هماهنگی سریع و فوری میان نیروهای دموکراتیک سوریه با دولت دمشق را در اتاق عملیات نظامی برای مقابله با تهدیدهای ترکیه خواستار شد و گفت: «همه طیف‌های ملت سوریه باید از این تحرکات خطرناک ترکیه آگاه شوند و باید هر چه سریع‌تر توافقی میان شورای دموکراتیک سوریه با دولت مرکزی در دمشق ایجاد شود».
اوسی با اشاره به عوامل فشاری که می‌تواند بر گفت‌وگوی مورد انتظار میان احزاب کرد و دولت سوریه تاثیر گذارد، گفت: «آمریکای اشغالگر در شمال شرق سوریه و به خصوص در اطراف چاه‌های نفت آنجا می‌خواهد از طریق جنگ اقتصادی، جنگ خود را علیه کشور و ملت سوریه تکمیل کند که این مسئله، از جنگ نظامی و امنیتی مستقیم دشوارتر خواهد بود».

عضو کُرد پارلمان سوریه با ابراز خوشبینی به فضای مثبتی که به ادامه گفت‌وگو میان کُردها و دولت سوریه کمک می‌کند، گفت: «در شرایطی که همه اقوام ملت سوریه در منطقه الجزیره و همچنین نیروهای دموکراتیک سوریه در کنار ارتش سوریه هستند ارتش به بهترین وجه ممکن وظیفه خود را انجام می‌دهد».

اوسی خطاب به اهالی عفرین و دیگر مناطق اشغالی توسط ترکیه هم گفت: «به شما اطمینان می‌دهیم که این اراضی خیلی زود چه با جنگ و چه با صلح تحت حاکمیت سوریه بازخواهد گشت».

یگان‌های ارتش سوریه از یک ماه پیش در شهر القامشلی در شمال شرق استان الحکسه در شرق سوریه نزدیک خط مرزی با ترکیه مستقر شدند. پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه در ۱۷ مهر ماه گذشته به بهانه عقب راندن شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه»،کُردهای سوریه از ارتش سوریه خواستند تا در این مناطق مستقر شود و از حملات ارتش ترکیه جلوگیری کند.

«علی مملوک» رئیس سازمان امنیت ملی سوریه هم اخیرا با شماری از چهره‌های سرشناس در شهر القامشلی در استان الحسکه در شمال شرق سوریه دیدار کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول